Trening asertywności

Szacunek wobec siebie i swojego partnera, wiara w siebie i w drugą osobę, przekonanie o własnych wartościach i wartościach drugiego człowieka, brak napięcia w trakcie komunikacji, poczucie niezależności, aktywności i odpowiedzialności – to niewątpliwie elementy postawy asertywnej. Niestety większość ofert szkoleniowych skupia się tylko na budowie umiejętności korzystania z narzędzi asertywnej komunikacji. Jednak brak wewnętrznego przyzwolenia dla siebie, brak przekonania co do faktu, że masz prawo w każdej sytuacji do powiedzenia wprost tego, co myślisz, co czujesz i brak pewności siebie spowodują, że nawet jeśli nabędziesz umiejętność doskonałego korzystania z narzędzi asertywnej komunikacji, zdadzą się one na nic…

Dlatego nasze szkolenie skupia się na czymś więcej niż tylko budowa umiejętności. Trening asertywności to również budowa wewnętrznego przekonania, wewnętrznej siły potrzebnej do zachowania się w zgodzie ze sobą.

Proponowany czas trwania szkolenia
1 dzień / 8 godzin
Proponowana liczba osób
od 4 do 14 osób
Uczestnicy szkolenia
Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które:
- chcą w sposób stanowczy i zdecydowany mówić o swoich przekonaniach,
- chcą samodzielnie decydować o sobie,
- chcą zbudować lub zwiększyć zdolność dochodzenia spraw własnych,
- mają trudność z bezpośrednim wyrażaniem swojego zdania,
- często ulegają wpływom innych,
- mają trudność w odmawianiu innym.
Cechy wyróżniające szkolenie

Postawa asertywna, której budowę rozpoczniesz podczas treningu, pozwoli Ci również być bardziej odpornym psychicznie. Po treningu asertywności zostaniesz zaopatrzony w dodatkowe bezpłatne narzędzia, które mają na celu utrwalenie wewnętrznego przekonania co do faktu, że masz prawo w każdej sytuacji do powiedzenia wprost tego, co myślisz i co czujesz, z zachowaniem szacunku dla drugiej strony.

Rozwiniesz swoją tolerancję w stosunku do innych, próbując dotrzeć do sedna problemu.

Wykorzystanie narzędzi coachingowych podczas warsztatu pozwoli Ci zbudować wewnętrzną motywację do zmiany.

Trening asertywności dla każdego

  • zbudujesz swoją postawę asertywną oraz będziesz potrafił identyfikować źródła i przyczyny przyjmowania innych postaw niż asertywne;
  • zbudujesz większą pewność siebie, dzięki czemu będziesz efektywnie komunikował potrzeby swoje, zespołu czy całej organizacji;
  • nauczysz się asertywnie wyrażać swoje zdanie;
  • nauczysz się rozwiązywać konflikty interpersonalne;
  • z poczuciem pewności siebie będziesz podejmował „trudne rozmowy”;
  • będziesz potrafił skutecznie egzekwować wykonywanie poleceń czy dopełnienie wynegocjowanych warunków;
  • będziesz potrafił bronić swoich interesów i nie poddasz się próbom wywierania wpływu;
  • nabędziesz umiejętność korzystania z technik komunikacyjnych pomocnych w rozwijaniu zachowań asertywnych.

Zobacz, jak nas oceniają

Zakres szkolenia

1
Budowa postawy asertywnej z wykorzystaniem narzędzi coachingowych:
- moje mocne strony,
- sklep kompetencji,
- dialog wewnętrzny,
- mój system wartości.
2
Źródła i przyczyny przyjmowania postaw:
- uległej,
- agresywnej,
- manipulacyjnej,
- asertywnej.
3
Prawa asertywności.
4
Podstawowe techniki asertywne:
- komunikat typu „Ja”,
- asertywna odmowa,
- „zdarta płyta",
- stawianie granic,
- zamiana oceny na opinię,
- demaskowanie aluzji,
- asertywna prośba.
5
Action plan.

Szkolenie poprowadzi

Łukasz Frątczak

Doświadczony trener biznesu, certyfikowany coach. Absolwent Wyższej Szkoły Bankowej w Katowicach na kierunkach trener biznesu, psychologia w biznesie oraz Śląskiej Wyższej Szkoły Informatycznej w Chorzowie na kierunku grafika i multimedia. Praktyk z zakresu zarządzania sprzedażą, obsługi klienta, technik sprzedażowych oraz coachingu menedżerskiego. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu komunikacji, technik sprzedażowych, budowania zespołów, negocjacji handlowych i biznesowych, asertywności, zarządzania czasem, autoprezentacji, wystąpień publicznych oraz coachingu.

Czytaj więcej

Szkolenia prowadził między innymi dla: PKP, ZUS, Poczty Polskiej, CE Nova, Banku Pocztowego.
Prowadzi dla Poczty Polskiej szkolenia pt.: „Coachingowy Styl Kierowania”, nagrodzone przez Polskie
Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami – „HR Najwyższej jakości”- jako symbol wyznaczający trendy w zarządzaniu zasobami ludzkimi oraz upowszechniające wysokie standardy branży HR w Polsce.

Uzyskał certyfikat „Lidera zmian” uczestnicząc i współtworząc projekt strategiczny Poczty Polskiej S.A. – „Zarządzanie przez wartości”. Twórca portalu rozwoju osobistego – fabrykazmian.eu. Na sali szkoleniowej do roku 2018 spędził 3000 godzin.

Prowadząc warsztaty opiera się na bogatym doświadczeniu praktycznym w biznesie oraz wiedzy teoretycznej. Wykorzystuje również wiedzę i doświadczenie uczestników szkolenia, łącząc je z metodami aktywnego nauczania. Swoje warsztaty buduje w oparciu o sprawdzone metody nauczania ludzi dorosłych, pamiętając jednocześnie o dopasowaniu do specyfiki obszaru działalności klienta/biznesu. Wyróżnia go, po szkoleniowe wdrożenie kompetencji, polegające na wsparciu uczestników i sponsorów po szkoleniu. Formy wsparcia przybierają postać:
action planów, kontaktów telefonicznych, skypowych, mailowych, monitorujących proces zmiany zachowań uczestników, analizę wyzwań z jakimi spotkali się uczestnicy szkolenia i opracowaniu rozwiązań. Kolejnymi elementami wdrożenia po szkoleniowego są: coaching, trening z informacją zwrotną lub mentoring. Dzięki budowie odpowiedniej motywacji, pomaga utrzymać uczestnikom szkolenia oczekiwany poziom zdobytych umiejętności.

W życiu zawodowym i prywatnym najważniejszymi wartościami są szacunek i partnerstwo. Dzięki swojej otwartości na uczestników, łatwo nawiązuje relacje z grupą szkoleniową.
Ciągły rozwój, poszerzanie wiedzy i umiejętności pozwalają mu, być na bieżąco z nowymi trendami w świecie biznesu.

Jego pasją jest muzyka, koncerty na żywo i gra na gitarze elektrycznej.

Motto życiowe : „Jeśli chcesz być tam, gdzie nigdy nie byłeś, musisz iść drogą, którą nigdy nie szedłeś. Jeśli chcesz osiągnąć, to czego nigdy nie miałeś, musisz robić to, czego nigdy nie robiłeś”

Proponujemy dwa rozwiązania:

Szkolenia w siedzibie Klienta

Wykorzystaj maksymalnie czas i poświęć go w pełni na szkolenie, likwidując problem dojazdu, koszt wynajmu sali itp. Wystarczy, gdy Klient dysponuje salą pozwalającą na przeprowadzenie szkolenia, a my zajmiemy się resztą, wyposażając ją w wyjątkowo wygodne fotele dostępne tylko u nas i nadając klimat sprzyjający wydajnemu szkoleniu. Możemy również zapewnić miejsce szkolenia w pobliżu siedziby Klienta, czyli zrealizować szkolenie poza firmą, ale w niewielkiej odległości.

Szkolenia wyjazdowe

Tu koncentrujemy się na zapewnieniu wyjątkowego miejsca poza siedzibą Klienta, realizując szkolenie w jednym z partnerskich hoteli. Nie są to jednak zwyczajne obiekty, a starannie dobrane miejsca, gwarantujące wyjątkową atmosferę, otoczenie przyrody i klimat pozwalający na oderwanie się od codzienności. Także w tym przypadku zapewniamy komfortowe warunki szkolenia, a wyjazd może być połączony również ze zorganizowaną integracją.

Skontaktuj się z nami

Interesuje Cię szkolenie zamknięte? Masz pytania dotyczące oferty? Szukasz tematu spoza listy?

Zapraszamy do kontaktu!


Uzupełnij i zaznacz pola oznaczone gwiazdką, aby wysłać wiadomość