Rozmowa okresowa – jak ją prowadzić by dodać podwładnym skrzydeł

Nieważne czy byłeś orędownikiem wprowadzenia rozmowy i oceny okresowej w swojej organizacji, czy uważasz ją za „zło konieczne”, ale gdy musisz (a może nawet chcesz?) w swoim grafiku zaplanować czas na takie spotkania, to poprowadź je tak aby wpłynąć pozytywnie na postawę swoich podwładnych i wypracować z nimi konstruktywne rozwiązania problemów, które dostrzegasz (bądź dopiero je dostrzeżesz) w ich pracy.

Proponowany czas trwania szkolenia
1 dzień / 8 godzin
Uczestnicy szkolenia
Kadra kierownicza każdego szczebla, do której zadań należy prowadzenie rozmów i ocen okresowych.
Cechy wyróżniające szkolenie

Dzięki specjalnie wybranym ćwiczeniom, zadaniom i eksperymentom warsztat ten pokazuje, jak jesteśmy oszukiwani w procesie oceny nie przez pracownika… ale przez własny mózg. Dopóki nie uświadomimy sobie pułapek własnego umysłu, nie będziemy mogli mówić o obiektywności procesu oceny.

Ten warsztat jest właśnie po to, aby nie tylko oceniany pracownik czuł się sprawiedliwie oceniony, ale też by oceniający menedżer zyskał jak najbardziej obiektywny opis działań podwładnego i przeprowadził z nim rozmowę, która zamiast demotywować doda pracownikowi skrzydeł.

Korzyści ze szkolenia

Po tym warsztacie spojrzysz inaczej na otaczających Cię ludzi i będziesz inaczej dokonywać oceny ich działań. Uświadomisz sobie, jakie figle płata Twój umysł, gdy musisz podjąć się oceny. Udoskonalisz umiejętność prowadzenia konstruktywnej rozmowy oceniającej, a współpracownicy będą Cię postrzegać jako menedżera, który potrafi uczciwie i rzetelnie ocenić podwładnego i przekazać mu konstruktywny feedback.

Zobacz, jak nas oceniają

Zakres szkolenia

1
Przygotowanie się do rozmowy okresowej.
2
Prowadzenie rozmowy (kierowanie przebiegiem rozmowy).
3
Praca z arkuszem oceny.
4
Posługiwanie się informacją zwrotną - nie tylko podczas oceny rocznej, ale także podczas codziennej pracy.
5
Dbałość o obiektywność oceny.
6
Najczęstsze pułapki i błędy oceny - jak ich unikać.
7
Odpowiadanie na trudne pytania pracowników związane z oceną.
8
Unikanie konfliktów i demotywacji pracownika, gdy nie zgadza się z oceną.
9
Wykorzystywanie wyników oceny.

Szkolenie poprowadzi

Adam Sobiechart

Adam Sobiechart jest coach’em i trenerem z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń i warsztatów rozwijających kompetencje miękkie i menedżerskie. Posiada eksperckie doświadczenie w obszarze HR, w szczególności w tworzeniu programów rozwojowych, talentowych. Posiada doświadczenia w projektach rekrutacyjnych. Przeprowadził ponad 1000 procesów rekrutacyjnych dla dużych organizacji.

Czytaj więcej

Przez pięć lat odpowiadał za zespół trenerów wewnętrznych w jednej z największych sieci handlowych, od ich rekrutacji, przez szkolenia i rozwój. Realizował i prowadził wiele szkoleń train the trainers. Autor wielu eksperckich wypowiedzi. Twórca autorskich gier szkoleniowych.

Doświadczenie trenerskie zdobywał zarówno od strony dużych organizacji, jak też firm szkoleniowych realizując wiele projektów, głównie dla branży FMCG, firm handlowych, produkcyjnych, instytucji finansowych i mediów. Posiada certyfikat trenera HRD BP oraz międzynarodowy certyfikat coach’a ICC (International Coaching Community). Jest w trakcie certyfikacji konsultanta Maxie DISC, narzędzia wspierającego rozwój, opartego na czterech podstawowych stylach zachowań ludzkich. Tworzył i był odpowiedzialny za wdrażanie standardów obsługi klienta. Był audytorem firm ubiegających się o certyfikat – godło „Firma Przyjazna Klientowi”. W prowadzonych szkoleniach i warsztatach szczególny nacisk kładzie na utrwalanie zdobytej wiedzy, poszukiwanie sposobów na rozwój umiejętności nie tylko podczas szkolenia ale i po jego zakończeniu oraz motywuje uczestników do kształtowania pożądanych postaw.

Ukończył Zarządzanie i Marketing na Uniwersytecie Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie, na których specjalizował się z tematyki Zarządzania Zasobami Ludzkimi. Ukończył Podyplomowe Studium Zarządzania Potencjałem Społecznym i Doradztwa Personalnego w Międzynarodowej Szkole Menedżerów w Warszawie. Prywatnie miłośnik wina i związanej z nią tradycji, historii i kultury.

Proponujemy dwa rozwiązania:

Szkolenia w siedzibie Klienta

Wykorzystaj maksymalnie czas i poświęć go w pełni na szkolenie, likwidując problem dojazdu, koszt wynajmu sali itp. Wystarczy, gdy Klient dysponuje salą pozwalającą na przeprowadzenie szkolenia, a my zajmiemy się resztą, wyposażając ją w wyjątkowo wygodne fotele dostępne tylko u nas i nadając klimat sprzyjający wydajnemu szkoleniu. Możemy również zapewnić miejsce szkolenia w pobliżu siedziby Klienta, czyli zrealizować szkolenie poza firmą, ale w niewielkiej odległości.

Szkolenia wyjazdowe

Tu koncentrujemy się na zapewnieniu wyjątkowego miejsca poza siedzibą Klienta, realizując szkolenie w jednym z partnerskich hoteli. Nie są to jednak zwyczajne obiekty, a starannie dobrane miejsca, gwarantujące wyjątkową atmosferę, otoczenie przyrody i klimat pozwalający na oderwanie się od codzienności. Także w tym przypadku zapewniamy komfortowe warunki szkolenia, a wyjazd może być połączony również ze zorganizowaną integracją.

Skontaktuj się z nami

Interesuje Cię szkolenie zamknięte? Masz pytania dotyczące oferty? Szukasz tematu spoza listy?

Zapraszamy do kontaktu!


Uzupełnij i zaznacz pola oznaczone gwiazdką, aby wysłać wiadomość

ul. Fabryczna 16H,
53-609 Wrocław

NIP 8943120271
REGON 368893599
KRS 0000705851

Posiadamy certyfikat: