Chcę porozmawiać o zaległej fakturze… Jak odzyskać należność od klienta i zachować z nim dobre relacje.

Jeszcze niedawno cieszyłeś się z kolejnego zlecenia, jednak klient nie zapłacił w terminie? Stoisz przed wyzwaniem, jakim jest rozmowa o zaległej należności, a boisz się o relacje z klientem? Twoje interesy są zagrożone (np. premia) z powodu braku terminowości spłat Twoich klientów? Dlaczego klienci nie płacą i jak sobie z tym radzić?

Na warsztacie znajdziesz odpowiedzi nie tylko na te pytania, ale przede wszystkim otrzymasz skuteczne i praktyczne rozwiązania. Zdobyta wiedza, praca na realnych obiekcjach klientów oraz trening nowych umiejętności pozwoli Ci prowadzić merytoryczne rozmowy z klientem dbając o zachowanie dobrych relacji biznesowych zgodnie z zasadą „miękko do człowieka, twardo do sprawy”.

Proponowany czas trwania szkolenia
1 dzień / 8 godzin
Uczestnicy szkolenia
Na warsztat zapraszamy osoby, które na co dzień mają kontakt z klientami, a jednym z ich obowiązków jest monitorowanie płatności, np:
- przedstawiciele handlowi,
- pracownicy działu obsługi klienta,
- pracownicy działu sprzedaży,
- pracownicy działu windykacji wewnętrznej.
Cechy wyróżniające szkolenie
  • warsztat z praktykiem, który przez 9 lat szkolił pracowników instytucji zajmującej się egzekwowaniem należności;
  •  wykorzystanie sprawdzonych i skutecznych metod w miękkiej windykacji
  •  sama wiedza to za mało – szkolenie jest warsztatem praktycznym, którego będziesz częścią;
  • przepracujesz trudne dla siebie sytuacje z klientami, uzyskasz pomoc i wsparcie prowadzącego oraz grupy w celu znalezienia najbardziej optymalnych i nieszablonowych rozwiązań.

Korzyści ze szkolenia

  • przepracujesz realne przykłady swoich klientów podczas warsztatu;
  • poznasz techniki radzenia sobie z „wymówkami” klienta;
  • poznasz metody prowadzenia rozmów z klientem-dłużnikiem;
  • wypracujesz algorytm radzenia sobie z obiekcjami klienta;
  • zdobędziesz nową wiedzę, która pozwoli Ci przygotować się do rozmowy z klientem;
  • poznasz bardziej siebie i swoje możliwości;
  • podejmiesz próbę przełamania bariery strachu w rozmowach windykacyjnych.

Zobacz, jak nas oceniają

Zakres szkolenia

1
Dlaczego klienci nie płacą w terminie? Charakterystyka przedsiębiorcy i jego priorytetów.
2
Jakie błędy wyeliminować na etapie sprzedaży, aby otrzymać płatność w terminie?
3
Czym jest monitoring płatności? Metody „upominania się” o swoją należność.
4
„Miękka windykacja”. Czym jest, w jakich sytuacjach stosować, jakie korzyści zyskuje firma.
5
Jak rozmawiać o pieniądzach? Narzędzia do wykorzystania w rozmowie handlowej.
6
Miękko do człowieka, twardo do sprawy. Błędy i pułapki w rozmowach windykacyjnych.
7
Narzędzia wspierające egzekwowanie należności dostępne na rynku. Kiedy zlecić zadanie firmie zewnętrznej?
8
Historie uczestników, a nie abstrakcja. Praca na realnych przypadkach i szukanie rozwiązań, narzędzi i argumentów na danego klienta.

Szkolenie poprowadzi

Joanna Szymankiewicz-Górna

Kierownik Działu Szkoleń, wykładowca na Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu, trener z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu zespołem trenerów wewnętrznych, specjalistów w obszarze obsługi Klienta, sprzedaży telefonicznej, bezpośredniej i windykacji, trener współpracujący z firmami szkoleniowymi realizującymi duże projekty biznesowe.

Czytaj więcej

Swoje doświadczenie rozpoczynała od poznania biznesu „od kuchni” pracując bezpośrednio z klientem, jego potrzebami i trudnymi sytuacjami ucząc się właściwej komunikacji, asertywności i negocjacji. Poprzez zdobyte doświadczenie, profesjonalne podejście, aktywne słuchanie, wiedzę biznesową i praktykę szkoleniową, skutecznie i wnikliwie analizuje potrzeby opracowując do nich najlepsze rozwiązania.

Na sali szkoleniowej spędziła ponad 3320 h prowadząc warsztaty interaktywne dla pracowników mających na co dzień kontakt z klientem a także ich przełożonych w branży finansowej i usługowej. Bardzo ważny jest dla niej rozwój własnych kompetencji, dlatego podnosi je poprzez udział w szkoleniach, kursach, seminariach, czytając literaturę branżową, aby jeszcze lepiej poznawać problemy rynku i opracowywać autorskie programy szkoleniowe. Dopasowanie programu i wykorzystywanie właściwych metod szkoleniowych pozwala realizować jej główny cel, którym jest efektywność, dlatego stawia na aktywność uczestników i naukę przez doświadczenie.

Prywatnie mama 4-letniego Antka, który jest jej inspiracją nie tylko w życiu zawodowym, ale także w kuchni, najważniejszym pomieszczeniu w domu. Gotowanie to jej pasja, bo dzięki niej gromadzi najbliższych przy jednym stole. Dba o rzetelną komunikację i skutecznie buduje relacje, bo wie, że działa z ludźmi i dla ludzi.

Studia, Kursy, szkolenia:

Studia podyplomowe- Trener Biznesu, Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
„Zarządzanie zmianą (w organizacji sprzedażowej)”, Organizator: Kreator
“Praktyk NLP” (kurs 4-miesięczny), Organizator: Advanced Corporate Training Zbigniew Kieras
„Czym jest coaching?”, Organizator: Grupa SET, Polska Izba Firm Szkoleniowych
„Train the Trainer”, Organizator: Business Training
„Zarządzanie odpornością i własną motywacją”, Organizator: Ardea Consulting Bożena Grabowska
„ Coaching i Mentoring”, Organizator: HPR Group z o.o. Selectone Sp.k.
“Standardy rozmów telewindykacyjnych”, Organizator: TRANSGRESJA

Proponujemy dwa rozwiązania:

Szkolenia w siedzibie Klienta

Wykorzystaj maksymalnie czas i poświęć go w pełni na szkolenie, likwidując problem dojazdu, koszt wynajmu sali itp. Wystarczy, gdy Klient dysponuje salą pozwalającą na przeprowadzenie szkolenia, a my zajmiemy się resztą, wyposażając ją w wyjątkowo wygodne fotele dostępne tylko u nas i nadając klimat sprzyjający wydajnemu szkoleniu. Możemy również zapewnić miejsce szkolenia w pobliżu siedziby Klienta, czyli zrealizować szkolenie poza firmą, ale w niewielkiej odległości.

Szkolenia wyjazdowe

Tu koncentrujemy się na zapewnieniu wyjątkowego miejsca poza siedzibą Klienta, realizując szkolenie w jednym z partnerskich hoteli. Nie są to jednak zwyczajne obiekty, a starannie dobrane miejsca, gwarantujące wyjątkową atmosferę, otoczenie przyrody i klimat pozwalający na oderwanie się od codzienności. Także w tym przypadku zapewniamy komfortowe warunki szkolenia, a wyjazd może być połączony również ze zorganizowaną integracją.

Skontaktuj się z nami

Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania i udzielimy szczegółowych informacji. Zapraszamy do kontaktu!


Uzupełnij i zaznacz pola oznaczone gwiazdką, aby wysłać wiadomość

ul. Fabryczna 16H,
53-609 Wrocław

NIP 8943120271
REGON 368893599
KRS 0000705851

Posiadamy certyfikat: